Кафедра педагогіки та психології
Основні публікації членів кафедри
Проф. Бірюк Л. Я.
- Комплексний підхід до фахової підготовки сучасного вчителя початкових класів: монографія / авторським є п. 2.5. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології оволодіння комунікативною компетентністю з російської мови майбутніми вчителями початкових класів / [за наук. ред. М.С. Вашуленка]. – Глухів : РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2012. – 312 с. – С.189-204.
- Бірюк Л.Я. Теоретичні засади формування професійно-комунікативних якостей майбутніх вчителів початкових класів / Л.Я. Бірюк //Transformations in Contemporary Society: Humanitarian Aspects. Opole: Тhe Academy of Management and Administration in Opole, 2017; ISBN 978-83-62683-99-4; p. p. 288. 1.11. 64-72 р.
- Бірюк Л.Я., Альмерот О.В. Артпедагогічний словник: навчальний посібник для студентів факультету початкової освіти / автори-упорядники Альмерот О.В, Бірюк Л.Я. – Суми : Ярославна, 2017. – 512 с.
- Бірюк Л.Я., Шейко Г.Д. Психолого-педагогічні аспекти спілкування викладача і студентів: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. – Суми: Вінніченко М.Д., 2018. – 104 с.
- Бірюк Л.Я., Плугіна А.П. Словник-довідник з медіа-освітньої діяльності : навчальний посібник. Суми : Вінніченко М. Д., 2018. – 152 с.
- Бірюк Л.Я. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи засобами тренінгової діяльності. Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2018; ISBN 978-83-946765-5-1; pp. 495. PP. 204-215. (Колективна монографія, фахове видання, INDEX COPERNICUS) ОПОЛЄ.
- Бірюк Л. Я. Носова І.Є. Особливості професійного педагогічного спілкування у закладах вищої освіти : навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, Спеціальність 053 Психологія / Носова І.Є., Бірюк Л.Я. : Вінніченко М.Д., 2018, - Суми, 2018, - 168 с.
- Бірюк Л.Я. Системний підхід як методологічне підгрунтя формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2019. pp. 299–305. (Колективна монографія, фахове видання, INDEX COPERNICUS)
- Бірюк Л. Я., Сєрих Т. М. Словник-довідник з полікультурної комунікації: навчальний посібник. Суми: НІКО, 2019. 152 с.
- Бірюк.Л. Я. 1.3. «Професійна підготовка майбутніх учителів початкової освіти до реалізації Концепції «Нова українська школа»; 1.4 «Компетентнісний підхід як теоретичний підґрунтя формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової освіти у процесі професійної підготовки». Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: компетентнісний та інтегративний підходи: колективна монографія /за наук. ред. Л. Я. Бірюк. Суми: Вінниченко М.Д. 2019. 382 с.
Доц. Кловак Г. Т.
- Кловак Г.Т. Методика підготовки і захист дипломних робіт: Навчально-методичний посібник. – К.: Науковий світ, 2002. – 84 с.
- Кловак Г.Т. Формування дослідницьких умінь учителя початкових класів – важлива умова до впровадження нових педагогічних технологій // Підготовка вчителя до впровадження нових технологій навчання в сільській початковій школі: Монографія / ОА Біда, Г. П. Волошина, М. В. Картель та ін., За заг. Ред. Н.С. Побірченко.- К.: Науковий світ, 2002. - С. 55-69.
- Кловак Г.Т. Програма курсу “Основи педагогічних досліджень”: Для вищих пед. навч. закл. ІІІ-ІV рівнів акредитації / Уклад. Г.Т. Кловак. – К.: Науковий світ, 2003.- 16с. Рекомендовано Науково-методичним центром вищої освіти і науки України для студентів вищих навчальних закладів (Лист № 14/18.2 – 1518 від 22. 09. 2003р.)
- Кловак Г.Т. Програма спецкурсу “Педагогіка наукової школи”: Для магістрантів вищих педагогічних навчальних закладів / Укладач Г. Т. Кловак. – К.: Науковий світ, 2003. – 18с. Рекомендовано Науково-методичним центром вищої освіти і науки України для студентів вищих навчальних закладів (Лист № 14/18.2 – 1518 від 22. 09. 2003р.)
- Кловак Г.Т. Програма курсу “Педагогічна діагностика в школі”: Для вищих педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації / Укл. Г.Т. Кловак. – К. : Наук. світ, 2003. - 17 с. (Рекомендовано вченою радою Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, протокол №1 від 28 серпня 2003 року та методичною радою Корсунь-Шевченківського педагогічного училища, протокол № 1 від 2 вересня 2003 року).
- Кловак Г.Т. Підготовка майбутнього вчителя-дослідника: теорія і практика: Монографія. – К.: Науковий світ, 2004. – 317 с.
- Кловак Г.Т. Основи педагогічних досліджень: Навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів. – Чернігів : Чернігівський державний центр науково-технічної і економічної інформації, 2003. – 260 с. Гриф МОН України. Лист №14/18.2-1517 від 22.09.2003р.
- Кловак Г.Т. Педагогіка наукової школи: Навчально-методичний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів. – Чернігів: Чернігівський державний центр науково-технічної і економічної інформації, 2004. - 208 с.
- Кловак Г.Т. Підготовка майбутніх учителів до науково-дослідної роботи в процесі вивчення педагогіки. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Випуск 19 (2005), Ч. 2 . С. 263‒270.
10.. Кловак Г.Т. Проблема педагогічної діагностики в творчій спадщині
В.О.Сухомлинського. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, випуск 2 (40), 2019. С. 173‒180.
- Кловак Г.Т. Особливості музичного навчання й виховання учнів
третього класу загальноосвітньої школи. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, випуск 3 (38). Глухів, ГНПУ, 2018. С. 230‒240.
- Кловак Г.Т. До проблеми розвитку критичного мислення учнів молодшого шкільного віку в Україні. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, випуск 1 (42). Глухів, 2020. С. 130‒139.
Доц. Мішедченко В. В.
- Музичний калейдоскоп. Музичні ігри, загадки, вірші, казки та пісні. Глухів: РВВ ГНПУ, 2015. 192 с.
- Актуальні проблеми удосконалення дидактичної моделі професійної підготовки вчителя. Теоретичні питання культури, освіти та виховання:зб. наук. пр. № 51. / Заг. ред. проф. Матвієнко О. В., укладач – канд. пед. наук, доц. Кудіна В. В. К. : Вид. центр КНЛУ, 2015. С.139-143.
- Дидактичні основи уроку музики. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. Сухомлинського. Миколаїв, 2016. С. 186-191.
- Социальные аспекты формирования творческой личности студента в процессе музыкально-образовательной деятельности. Transformations in Contemporary Society: Humanitarian Aspects.Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017. С.160-166.
- Особливості музичного навчання й виховання учнів другого класу загальноосвітньої школи. Вісник Глухівського національного педагогічного університету. В.1 (36). Глухів, ГНПУ, 2018. С.215-223.
- Формування досвіду музично-виконавської діяльності у студентів факультету початкової освіти. Теоретичні питання культури, освіти та виховання: зб. наук. пр. № 1 (57). К. : Вид. центр КНЛУ, 2018. С.56-61.
- Формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи і музики в умовах вищого навчального закладу. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: компетентнісний та інтегративний підходи. Монографія. Суми: 2019. С.93-116.
- Застосування ігрових художньо-педагогічних технологій навчання на уроках музики в початковій школі Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019; pp. 495. (Польща) С. 326-337.
- Формування музично-естетичної культури учнів початкової школи засобами музичного фольклору. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. №1(64). Миколаїв : МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2019 С. 166-172.
- Формування екологічної свідомості учнів початкової школи засобами музично-естетичної діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол.:
А. В. Сущенко та ін.] Запоріжжя; КПУ, 2019. В.64. Т.2. С.70-75.
Доц. Гречаник Н. І.
- Квінтесенція складових культурологічної підготовки майбутнього вчителя початкової школи Молодь і ринок. Вип. № 12 (179). 2019. С. 47 – 52.
- Культурологічний підхід підготовки майбутніх учителів початкової школи в освітньому просторі вищої школи. Молодь і ринок. Вип. № 1 (180). 2020. С. 56 – 61.
- Мотиваційно-ціннісна складова культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Науковий вісник Глухівського НПУ ім. О. Довженка. Вип. № 1. 2020. С. 56 – 63.
- Стан дослідженості проблеми формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи: вітчизняний досвід. Науковий часопис НПУ ім. М. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 71. С. 84 – 89.
- Нормативно-регулятивний аспект формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Вип. № 67. 2019. С. 166 – 173.
- До сутнісної характеристики формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Інноваційна педагогіка. Вип. № 19. Гельветика. 2019. С. 78 – 82.
- Вимоги до змісту культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі країн Західної Європи REVISTĂ ŞTIINŢIFICĂ PROGRESIVĂ. Вип. №1. 2019. С. 9 – 12.
- Про когнітивні процеси у формуванні культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи Інноваційна педагогіка. Вип. № 1. Гельветика. 2020. С. 71 – 75.
- Діяльнісно-операційний критерій культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Сolloquium-journal №5 (57), Warszawa, Polska. 2020. С. 41 – 43.
- Гречаник Н. І., Пішун С. Г. Культурологічний аспект професійної підготовки майбутніх учителів : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. Суми : ФОП Баганець С. Г., 2018. – 239 с.
Доц. Пішун С. Г.
- Пішун С.Г. Компетентнісний підхід до формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи: історія та сучасність. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка : зб. наук. праць. Вип. 1 (36) / Глухівський НПУ ім. О. Довженка ; редкол. : О.І. Курок (відп. ред.) [та ін.]. Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка, 2018. С.239 – 251. (Серія: Педагогічні науки; вип. 36).
- Пішун С.Г. Дозвіллєва діяльність молоді: становлення й розвиток (ретроспективний аналіз). Збірник наукових праць «Педагогічні науки», випуск LXXXI, Том 1. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2018.С. 100–105.
- Пішун С.Г. Музичне мистецтво в структурі інтегрованих занять в початковій школі. Молодь і ринок № 6 (161), 2018. С. 53-58.
- Пішун С.Г. Культурологічний аспект професійної підготовки майбутніх учителів. навч. посіб. Суми: Друк. ФОП Баганець С.Г., 2018. 239 с.
- Пішун С. Г. Художньо-специфічні принципи інтегрованого викладання музичного мистецтва в початковій школі. Молодь і ринок № 2 (169), 2019. С. 85-90.
- Пішун С. Г. Культурологічний підхід у сегменті професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Збірник наукових праць «Педагогічні науки», випуск LXXXVI, Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. С.217–222.
- Пішун С. Г. Системний підхід як методологічне підгрунтя формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2019. pp. 299–305.
- Пішун С. Г. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи засобами тренінгової діяльності. Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019, pp. 204–215.
- Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: компетентнісний та інтегративний підходи: колективна монографія /за наук. ред. Л. Я. Бірюк. Суми: Вінниченко М.Д. 2019. 382 с.
- Пішун С. Г. Інтеграція музично-педагогічних компонентів у професійній підготовці майбутніх учителів музики в початковій школі. Молодь і ринок № 1 (180), 2020. С. 85-90. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195803
Доц. Решетняк В. Ф.
- Решетняк В.Ф. Розвиток інтелектуального потенціалу як умова успішної соціалізації особистості. Вісник Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка. Випуск 31. Глухів. 2016р. – С. 206-212.
- Решетняк В.Ф. Реалізація особистісно орієнтованого підходу в умовах адміністративно територіальної реформи / Збірник наукових праць. Переяслав – Хмельницький – 2017. Вип. 2(22). – С. 175 – 179.
- Решетняк В.Ф. Формування творчї особистості учня початкової школи як цілісний процес. Науковий журнал «Молодий вчений» № 5.2 (69.2) травень 2019 р. С. 29 – 33
4.Розвиток інтелектуального потенціалу особистості в сучасній системі загальноосвітньої підготовки / Transformationsin Contemporary Society: Social Aspect. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017. – P. 43 – 50.
5.Решетняк В. Ф. Проблеми та шляхи розбудови загальної середньої освіти в умовах реформування. EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: StateandSociety. EastEuropeanInstituteofPsychology/ Fundacjaim. M. Reja, ul. NadPotokiem 20,30-830 Krakow, P
6.Решетняк В.Ф. Загальна освіта як чинник формування громадянської свідомості учнів загальноосвітньої школи // Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: компетентнісний та інтегративний підходи : монографія. – Суми : Вінніченко М.Д., 2018. – 240 с.
7.Решетняк В. Ф. Primary school teacher preparation for the forming an initiative and creative personality of a pupil Підготовка вчителя початкової школи до формування ініціативної, творчої, креативної особистості учня The Academy of Management and Administration in Opole MODERN TECHNOLOGIES IN EDUCATIONCollective Scientific Monograph Opole 2019 С.411 – 418
8.Решетняк В. Розвиток творчості як якості особистості в умовах переходу до особистісно орієнтованої моделі освіти Матеріали III Всеукраїнської науково-методичної конференції Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика Суми. 2019 С.275 – 278
9.Решетняк В. Розвиток творчості як якості особистості учнів в умовах реформування освіти Матеріали III Всеукраїнської науково-методичної конференції Актуальні питання сучасної педагогіки: творчість, майстерність, професіоналізм Кременчук 2018 С.70 – 73
10.Решетняк В. Розвиток індивідуального інтелектуального потенціалу як умова успішної соціалізації особистості Матеріали міжнародної науково- практичної інтернет-конференції Соціальні проблеми сучасної молоді: український та світовий досвід вирішення Глухів 2016 С.157 – 161
Асист. Шейко Г. Д.
- Контрольні завдання з психологічних дисциплін (у 2-х частинах) / В.М. Поліщук, С.А. Поліщук, Н.М. Ільїна, Ю.В. Рябко, С.О. Мисник, Г.Д. Шейко, А.І. Журавель, Л.М. Євтушенко. А.С. Бичко / За заг. ред. В.М. Поліщука. - Глухів : РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2010. – 226 с.
- Зінченко О.В., Шейко Г.Д. «Методичні рекомендації до виконання психологічних завдань безвідривної практики (диференціація за напрямами підготовки)» / О.В. Зінченко, Г.Д. Шейко – Глухів : РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2012. – 24 с.
- Категорія «супроводу» як соціально-педагогічна умова роботи з обдарованими студентами : монографія / Л.І. Міщик, О.М. Зайцева, П.Г. Біліченко, Т.М. Тюльпа та ін.; за заг. ред. Л.І. Міщик. – Глухів : РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2013. – 222 с. Параграфи: «Поняття «обдарованість», «творчість», їх класифікація. Психологічні та діагностичні основи обдарованих студентів». С. 67-93.
- Психологія сім’ї : навчальний посібник / Поліщук В.М., Ільїна Н.М., Поліщук С.А. та ін.; за заг ред. В.М. Поліщука. – 2-е вид. доп. – Суми : Університетська книга, 2015. – 282 с. Розділ «Типові історичні наукові уявлення про психологію сім’ї». – С. 72-96.
- Шейко Г.Д., Бірюк Л.Я. Психолого-педагогічні аспекти спілкування викладача і студентів : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів. – Суми, Вінніченко М. Д., 2018. – 104 с.
- Підготовка до державного екзамену з психології : навчально-методичний посібник / Ільїна Н.М., Євменова Т.М., Журавель А.В., Зінченко О.В. та ін.: за заг. ред. Н.М. Ільїної. – Суми : видавничо-виробниче підприємство «Мрія», 2018. – 228 с. (Юридична психологія, Вікова та педагогічна психологія).
Асист. Плугіна А. П.
- Плугіна А. П., Бірюк Л. Я. Словник-довідник з медіа-освітньої діяльності: навчальний посібник. Суми: Вінніченко М. Д., 2018. 152.
- Плугіна А. П. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування в учнів медіа-освітніх умінь: навчальна програма курсу за вибором для студентів спеціальності 013 Початкова освіта. Глухів: Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2019. 67 с.
- Плугіна А. П. Аналіз європейського та вітчизняного досвіду підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування в учнів медіа-освітніх умінь. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Вип. 35. Глухів. 2017. С. 295-303.
- Плугіна А. П. Педагогічна сутність і структурні компоненти медіа-компетентності майбутніх учителів початкових класів. Компетентнісний підхід в освіті: теорія і практика : збірник наукових праць. Випуск 2. Відп. за випуск Пінчук І. О. Суми: Вінниченко М. Д., 2018. С. 108-113.
- Плугіна А. П. Методична підготовка майбутніх учителів початкової школи до реалізації вимог освітнього процесу на засадах упровадження сучасних медіа-освітніх технологій. Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019. C. 386-397.
- Плугіна А. П. Модель формування медіа-компетентності майбутніх учителів початкової школи. Науковий часопис «Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology». 2019. Vol. 7, Issue 3, Р. 11-24.
- Плугіна А. П. Обґрунтування педагогічних умов підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування медіа-освітніх умінь. Вісник Черкаського університету. Серія: педагогічні науки. № 2, 2019. С. 123-128.
- Плугіна А. П. Реалізація компетентнісного підходу в освітньому процесі початкової школи. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 15 (58). Рівне: РДГУ, 2017. С. 5-8.
- Плугіна А. П. Реалізація методики підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування в учнів медіа-освітніх умінь. Сolloquium-journal. № 20 (44), Część 3. 2019. Warszawa, Polska. С. 50-55.
- Плугіна А. П. Формування медіа-компетентності як необхідної складової підготовки майбутніх учителів початкової школи. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: компетентнісний та інтегративний підходи: монографія / за наук. ред. Л. Я. Бірюк. Суми, Вінниченко М. Д., 2019. 382 с.