олімпіада14-17 травня у Глухівському НПУ ім. О.Довженка відбулась Всеукраїнська студентська олімпіада з навчальної дисципліни "Педагогіка". Учасниками якої стали майже 60 студентів із 17 закладів вищої освіти з різних регіонів України.

майстер класСтуденти та викладачі факультету були присутні на майстер-класі та лекції по спеціальній техніці римування від гості із Туреччини та отримали велику кількість позитивних вражень.

чорнобильНа Чорнобиль летять журавлі,
Про біду ще не знають вони,
Про те лихо, що сталось вночі,
І кричать переможно «курли»…
На Чорнобиль летять журавлі,
Повертають додому вони,
Та нема на даху вже гнізда –
На Чорнобиль ввірвалась біда.
Журавлі, журавлята мої!
Не ходить вам порідній землі,
Не шукать жабенят у ставку.
Хіба знали про долю таку?

Чорнобиль… Минуло багато років. А це слово знає весь світ. Чорнобиль – це мука і трагедія, це подвиг і безсилля, це пам'ять, це наш нестерпний біль.

26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС сталася найбільша в історії атомної енергетики аварія.Серед природних і техногенних катастроф, які сталися упродовж історії людства, Чорнобильська займає особливе місце. Вона засвідчує всемогутність і безсилля людини. Реактор четвертого енергоблоку вибухнув, радіоактивні частки йоду, стронцію та цезію поширилися на північну частину України, Білорусі, Росії, Прибалтики, Польщі, Швеції, Фінляндії та інших країн.
Чорнобильська катастрофа спричинила великі людські жертви. 
Чорнобиль – це історія. Ми повинні не тільки пам’ятати про це, але все робити для того, щоб трагедія не повторилась. Всі ми повинні відповідати за свої вчинки, не бути байдужими і безвідповідальними.

Чорнобильський вітер по душах мете,
Чорнобильський пил на роки осідає.
Годинник життя безупинно іде.
Лиш пам'ять, лиш пам'ять про все пам’ятає.

 
засідання23-24 квітня в рамках загальноуніверситетської ЗВІТНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ МОЛОДИХ УЧЕНИХ ТА СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ НАУКИ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ» на факультеті початкової освіти відбулися пленарне та секційні засідання.
На пленарному засіданні було презентовано наукові доповіді докторантів, аспірантів, магістрантів, а також доповіді керівників наукових гуртків і проблемних груп. Найкращими виступамиу ході конференції було визначено доповіді аспірантів Бикової Т.Б. (наук. кер. – канд. пед. наук, доц. кафедри педагогіки та менеджменту освітиІващенко М.В.), Біліченко Т.М. (наук. кер. – канд. пед. наук, доц. кафедри педагогіки та менеджменту освіти Зінченко В.П.), Плугіної А.П. і Голубенко С.М. (наук. кер. – д-р пед. наук, проф., зав. кафедри педагогіки та психології Бірюк Л.Я.).
Секційні засідання було присвячено виступам студентів ОС «Бакалавр».Викладачі відзначили науковість, ґрунтовність, актуальність доповідей, а також глибоку обізнаність з теми дослідження наступних студентів: Коробової Тетяни (31-ПО група, наук. кер. – асист. Шейко Г.Д.), Висоцької Тетяни (41-ПО група, наук. кер. –канд. пед. наук, доц. Пішун С.Г.) і Коваленко Аліни (12-ПО група, наук. кер. – д-р пед. наук, доц. Кловак Г.Т.).
Також відбулася презентація досвіду участі студентів 4 курсу факультету початкової освіти Кучми Сніжани і Білокур Альони у Всеукраїнській студентській олімпіаді зі спеціальності «Початкова освіта», які напередодні конференції повернулися із Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.Оргкомітет Олімпіади висловив подяку керівництву та провідним викладачам факультету початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, які підготували учасників.
Конференція супроводжувалася виставкою студентських наукових робіт на факультеті.

imgonline com ua Compressed 7RItVJYv5hqHn17 квітня 2019 року у стінах Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка відбулася Всеукраїнська студентська Інтернет-конференція «Нова українська школа очима студентів».Свої двері для учасників конференції гостинно відчинив факультет початкової освіти. На захід завітали студенти із Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І. Я. Франка і Путивльського педагогічного коледжу ім. С. В. Руднєва. Також співорганізаторами конференції стали 7 педагогічних закладів вищої освіти з різних куточків України, які долучилися до конференції через онлайн-зв’язок.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна стратегія в освіті – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті, в яку школярі будуть ходити із великим задоволенням і бажанням. Значну роль в цьому відіграє саме вчитель. В підготовці педагогів для початкових класів важливе місце займають педагогічні коледжі та училища, а далі особистість вчителя продовжує формувати і вдосконалювати заклад вищої освіти. Саме тому тематика конференції була присвячена актуальній реформі початкової ланки шкільної освіти.Заявлені напрямки роботи конференції стосувалися пріоритетів означеної освітньої стратегії, основних шляхів реалізації Концепції НУШ, оновленого змісту початкової освіти в Україні.

Зі вступним словом до учасників Всеукраїнської конференції звернулися декан факультету початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Гречаник Н.І. і голова наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених факультету початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики початкової освіти Мозуль І. В.

В ході конференції було розкрито теоретичні і практичні аспекти формування компетентностей в НУШ, використання інноваційних технологій в освітньому процесі початкової школи, особливості сучасного освітнього середовища та психолого-педагогічні аспекти його створення.Було обговорено нові підходи до викладання математики, природознавства, іноземної мови, музики, інформатики, організації інтегрованого і проектного навчання у початковій школі, впровадження в освітній процес нових методів і засобів роботи з учнями, особливості реалізації інклюзивної освіти.

До заходу долучилися не тільки студенти навчальних закладів України, але й тренери-педагоги Нової української школи, вчителі-новатори початкових класів загальноосвітніх шкіл міста Глухова, викладачі Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка, які щедро ділилися своїми ідеями, напрацюваннями, педагогічним досвідом. З учасниками конференції було проведено майстер-класи на розвиток критичного мислення, прояв творчих здібностей, виконання вправ інтерактивного характеру і проблемних завдань, роботу в групах.

Плідна робота в рамках конференції допомогла окреслити проблеми й перспективи впровадження новацій в НУШ. У форматі дискусії учасники заходу обговорювали актуальні проблеми професійної підготовки вчителя Нової української школи і шляхи їх вирішення, поспілкувалися і про престиж освітянської праці.

Гостям була запропонована насичена програма: проведено екскурсії музеями університету для знайомства із навчальним закладом, надано інформацію про цьогорічну вступну компанію до ГНПУ ім. О. Довженка, підготовлено вітальну каву і невелику концертну програму із номерів художньої самодіяльності у виконанні студентів університету. Гості були приємно вражені виставкою робіт декоративно-прикладного мистецтва, зроблених руками студентів факультету початкової освіти.

На згадку про зустріч студенти коледжів забрали з собою грамоти за кращі доповіді в рамках конференції, багато цікавої та корисної інформації, нові ідеї, фото на згадку, яскраві емоції і натхнення для подальших досягнень. Після проведення конференції викладачі і студенти факультету початкової освіти одержали гостинне запрошення до Путивльського педагогічного коледжу ім. С. В. Руднєва, який планується відвідати вже найближчим часом для обміну педагогічним досвідом щодо підготовки майбутніх учителів.

20190402 1303342 квітня 11-ПО та 21-ПО групи взяли участь у бібліотечній реконструкції «Мазепа та його час»,з нагоди 380-річчя від дня народження гетьмана Івана Мазепи

5852Рано чи пізно кожен студент відправляється на практику. Практика – це суміш переживань, легкої невпевненості та планів на майбутню професійну реалізацію.Сьогодні студенти 2 і 3 курсів спеціальності «Початкова освіта» захистили педагогічну практику, яку вони протягом 6 тижнів проходили у загальноосвітніх закладах І-ІІІ ступенів м. Глухова.

Під час звітної конференції з педагогічної практики студенти ділилися враженнями і розповідали наступне: «У школах нам зустрілись дуже привітні та щирі освітяни і діти. Ми переживали, адже не знали, як нас приймуть. Хвилювались ми даремно, педагоги з радістю нас зустріли, все розповіли і показали, охоче ділилися досвідом, підказували, корегували.На практиці ми не тільки змогли застосувати свої теоретичні знання, але й отримали безцінний досвід роботи, який нам передали досвідченівчителі. Перший тиждень ми знайомились зі школою, учнями, вчителями, проводили з дітками час на перервах. Але найцікавішими для нас стали тижні пробних і залікових уроків. Ми відвідували уроки вчителів, аналізували уроки один одного, брали участь у позаурочній роботі, шкільних розважальних заходах. Практика була дуже цікавою і насиченою різними подіями, вона сподобалася не тільки нам, але й учням. Ми хочемо подякувати дирекції і дружнім педагогічним колективам загальноосвітніх шкілза їхню працю, доброзичливе ставлення до студентів, розуміння, терпіння і підтримку. Бути вчителем зовсім не страшно».

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, зробити ще один крок до самореалізації у педагогічній діяльності. Їм було цікаво і водночас хвилююче і відповідально вперше у своєму житті бути в ролі вчителя початкових класів.За участі та підтримки методистів і вчителів студенти підготували і досить успішно провели по 10 залікових уроків з усіх без винятку навчальних дисциплін початкової школи. Практикантів переповнювали роздуми: «Як сприйматимуть учні? Чи легко буде утримати увагу та цікавість школярів? Як налагодити дисципліну на уроці? Як це, коли ти задаєш домашнє завдання, а не навпаки тобі? Є це моїм життєвим призначенням чи ні?»

Кожен із студентів-практикантів чітко усвідомив важливість і необхідність праці педагога. Під час практики вони зрозуміли, що для досягнення високих результатів у освітньому процесі необхідно на уроках дотримуватися правильної організації діяльності учнів. Також важливим для вчителя є уміння приділяти увагу кожному учневі,активізувати їх, мотивувати і пропонувати різні види робіт.Для того, щоб школярі не втрачали інтерес до уроків, студенти використовували інтерактивні методи, інноваційні технології, наочність та технічні засоби навчання, що сприяло розвитку пізнавальної активності учнів, стимулювало їх до навчання.

Ніщо так не поєднує, як спільна діяльність та позитивні емоції. Тому під час практики студенти мали можливість побувати у ролі класних керівників, всіляко допомагали вчителям в організації та здійсненні освітнього процесу, організовували та проводили виховні заходиз педагогіки і предметні, у ході яких діти проявляли свою творчість та креативність. Практиканти намагалися використати всі свої уміння та навички, щоб налагодити контакт з учнями і зрозуміти кожну дитячу особистість.

Захист відбувався у звітній формі, студентами було представлено фото- та відеоматеріали за результатами проходження практики у початкових класах шкіл міста Глухова. Керівники та методисти – викладачі кафедр теорії і методики початкової освіти, педагогіки та психології ставили цікаві запитання, ділилися власними враженнями і педагогічним досвідом, висловлювали недоліки, зауваження і побажання. Найкращими студентами-практикантами було названо Чайку Тетяну, Гапоченко Дарину, Коробову Тетяну, Колошу Оксану, Гнучих Віту. За залікові уроки і здану документацію, зокрема індивідуальний план, щоденник, психолого-педагогічну характеристику на учня, звіт, наочність, конспекти і характеристику зі школи більшість студентів одержали оцінки «відмінно» і «добре». Старання окремих студентів було відзначено грамотами дирекції шкіл, що засвідчує високий якісний рівень підготовки майбутніх вчителів початкової школи в одному з найстаріших педагогічних закладів вищої освіти України.

Подолана ще одна сходинка на шляху становлення майбутнього педагога і вдосконалення професійної майстерності. Студенти 31-ПО і 22-ПО груп радять майбутнім практикантам, в яких цей етап ще попереду, вже сьогодні старанно вчити дисципліни свого фаху, обов’язково вдосконалювати своє мовлення, розвивати власний інтелект та ерудицію, а також вчитися любити і поважати дітей.

Загалом, майбутній вчитель – це особистість багатогранно розвинена, позитивно налаштована, творча і креативна. Якщо Ви мрієте бути хорошим спеціалістом у цій галузі, то вам потрібно взяти до уваги ось такий неординарний «рецепт успіху»:

Багато професій у світі, у кожної своя мета,

Та серце віддавати дітям лиш вчитель може так, спроста.

Нас мови рідної навчає на найпрекраснішій з планет,

Вірші чудові всім читає… Розкажем успіху рецепт:

Спочатку знадобиться Вам натхнення, бо без нього зовсім нікуди, -

Таке вже в нас примхливе сьогодення, але інгредієнти ще не всі.

Беремо трішечки ми щастя, терпіння, радості й добра,

Наснагу, витримку, повагу, велику ложку співчуття:

Замісимо тісто з найкращих компонентів, щоб дарувати дітям більше яскравих моментів,

Форми змастимо турботою, щоб змогли працювати з спільнотою.

Щіпку мудрості й любові додаємо, зверху хистом посипаємо

І з усмішкою спільно з учнями коровай досягнень випікаємо!

семінар28 лютого у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка відбувся регіональний семінар-тренінг «Менеджмент української освіти: виклики сьогодення».
У роботі заходу взяли участь член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор Кузьмінський Анатолій Іванович; ректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, професор Нікітін Юрій Олександрович; головний спеціаліст відділу університетської освіти Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України, кандидат педагогічних наук, доцент Вихор Віктор Григорович; начальники відділів освіти, методисти науково-методичних центрів, директори шкіл, коледжів, заступники директорів закладів освіти Сумської області, викладачі університету. 
У межах роботи семінару-тренінгу проведено майстер-клас «Конфлікти, психосоматиче вигорання, самоменджмент управлінця». Представлено цікаві доповіді щодо стану та проблем в управлінні закладами освіти. Порушені питання про особливості вступної кампанії у 2019 році, специфіку дуальної освіти, підготовку вчителів до ефективної роботи в НУШ.

21 лютого
Сьогодні на Землі налічується близько 6 тисяч мов — самобутніх, унікальних, неповторних. Половина з них знаходиться на межі зникнення. Щоб уберегти мови від вимирання, за пропозицією держав-членів ЮНЕСКО було проголошено Міжнародний день рідної мови, який вперше відсвяткували 21 лютого 2000 року в Парижі.

Любіть рідну мову
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!

лекціяСьогодні студенти факультету стали слухачами інтерактивної лекції, проведеної науковим співробітником Національного заповідкика "Глухів" на тему "Втрачені об'єкти сакрального мистецтва Глухова та Глухівщини"

покладання кітіСтуденти факультету також взяли участь у покладанні квітів до меморіального знаку Небесної сотні

Небесна сотняА сотню Небесну вже зустріли небеса…
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров?ю перемішана сльоза….
А батько сина ще не відпускав.
Й заплакав Бог,побачивши загін:
Спереду – сотник ,молодий,вродливий
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній-сивий-сивий..
І рани їхні вже не їм болять..
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло..
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…

День Героїв Небесної Сотні — пам'ятний день, що відзначається в Україні 20 лютого на вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні.
«Небесна Сотня» - назва, яку дав народ полку героїв, що пожертвували собою заради нас, нашої мрії про краще майбутнє під час подій на Майдані Незалежності протягом 30 листопада 2013 року – 20 лютого 2014 року.Відвоювавши тут на землі, вони не перестають воювати на небі. Своїми молитвами та заступництвом перед Богом та Богородицею, вони, допоки стоятиме світ, будуть просити за нас та Україну.
Вони назавжди змінили нашу Україну і самих українців, підняли наш національний і патріотичний дух. Саме завдяки Майдану наша держава довела всьому світові гідність, мужність і тверду волю українців до справедливості. Кожен здійснив особистий подвиг – віддав найцінніше – своє життя заради нової України.
«Небесна Сотня» своїм життям викупила свободу для мільйонів українців і дала шанс збудувати нову демократичну правову державу.Вони загинули за нас,щоб ми жили,творили,працювали,навчались у своїй прекрасній,вільній,незалежній Україні
Ми ними пишаємося. Ми їх пам’ятаємо. І завжди будемо пам’ятати!”

Герої такі не вмирають,
Вони будуть вічно живі.
Героїв завжди пам’ятають
На небі й на рідній землі!
ГЕРОЯМ СЛАВА – В СЕРЦІ НАЗАВЖДИ!